dinsdag 27 juli 2010

Luisteren naar Gods stem

Luisteren naar Gods stem..

Gisteren las ik iets over luisteren naar Gods stem..

Ik wil ook altijd zo graag naar God luisteren, Zijn stem verstaan!
Dan bid ik tot God of Hij mijn oren wil openen, zodat ik naar Hem kan luisteren, vervolgens ga ik verder of ben ik klaar met bidden.
Maar doe ik dat wel goed?? neem ik wel de tijd om naar Hem te luisteren?
Vaak bid ik dat wel, maar vervolgens geef ik er geen aandacht aan, let ik niet op wat God doet in mijn leven, en bid ik vervolgens gewoon weer "Here ik wil zo graag Uw stem verstaan, naar U luisteren, wilt U mijn oren en ogen voor U openen, zodat ik U kan horen, zien en naar U kan luisteren.

Ik geloof echt dat het goed is om dat te bidden, om voor God neer te leggen dat je graag Zijn stem wilt verstaan! ik denk ook dat het belangrijk is, om al je verlangens, zo ook deze, bij God neer te leggen.

Vorige week schreef ik over "verdriet wat de Here wil, om tot inkeer te komen"
Afgelopen week was een ontzettend zware week, ik denk echt dat ik op het diepste zat van hoe ik me kan voelen.. Het was ontzettend moeilijk. Ik was heel erg verdrietig.
Nu geloof ik dat de Here ook mij wil genezen. maar...............
Ik geloof dat God mij wil genezen, maar dan wil Hij van mij dat ik naar Hem luister. Dat ik Hem dien.
Ik luisterde naar een bijbelstudie daarin werd gezegd; "je gezondheid is niet een geschenk opzich, in je ziekte kan je ook je Here dienen." En uiteindelijk gaat het daar om, ik wil de Here dienen, ik wil doen wat Hij zegt.
Ik verlang er naar om heel dicht bij Hem te zijn! En daarmee luister je ook naar de Here.

Door deze bijbelstudie die ik luisterde, begreep ik ook dat God dat tegen mij zei:
Wanneer ik beter ben, wil de Here dat ik hem nog meer kan dienen, nog meer over Hem kan vertellen.
Ookal ben ik nu dan wel ziek, ik kan wel hier over de Here vertellen, over de Here schrijven..
De Here wil telkens weer dat je je leven aan Hem teruggeeft. Iedere keer vanuit Hem leven. God is mijn begin en mijn einde. Jezus is voor mij aan het kruis gestorven en heeft voor mij (en voor jou) de dood overwonnen!!
Iedere keer als ik dat weer besef, en dan ook echt besef verbaas ik me meer en meer over wat een liefde Hij aan ons gaf. En dat maakt me zo ontzettend dankbaar, maar ook blij!! :D
Het geeft ook rust, de Here heeft een plan, en hij verhoort echt je gebed!

én..... Hij leert mij om naar Hem te luisteren!
Hij geeft antwoord. al is het niet op mijn manier.. Hij geeft antwoord.
Gisteren las ik een gelijkenis "de Goede Herder" in Johannes 10. De schapen luisteren naar de herder.
Dit ging en gaat niet vanzelf, dit moet je leren. Net als de schapen, die leren dat ze naar hun herder moeten luisteren. leer ik Gods stem verstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een bericht achterlaat, helemaal fijn wanneer je je naam achterlaat.