dinsdag 27 juli 2010

verdrietig zoals God het wil.. !?

Ook al heb ik u met mijn brief verdriet gedaan, ik heb er toch geen spijt van. Aanvankelijk wel, maar nu ik weet dat mijn brief u slechts voor korte tijd verdriet deed, 9 ben ik blij dat ik hem geschreven heb. Niet omdat u verdriet hebt gehad, maar omdat u daardoor tot inkeer bent gekomen. U had verdriet op een manier die God wilde, ik heb u dus in geen enkel opzicht geschaad. 10 Verdriet dat God geeft leidt tot inkeer die men nooit berouwt en tot redding; verdriet dat de wereld geeft leidt alleen maar tot de dood. 11 Zie nu zelf waartoe uw verdriet dat God gegeven heeft, uiteindelijk heeft geleid. Hoe groot is uw inzet niet geworden; meer nog, hoe fel hebt u zich niet verdedigd, hoe verontwaardigd was u niet, hoe bang was u niet voor mij, hoezeer verlangde u niet naar mij, wat een ijver hebt u niet getoond om die broeder te straffen. In ieder opzicht hebt u bewezen dat u in deze zaak niets te verwijten valt. 12 Dus ook al heb ik u geschreven, ik heb het niet gedaan vanwege hem die onrecht heeft begaan, en ook niet vanwege hem die onrecht heeft geleden. Het was mijn bedoeling dat tegenover God zou blijken hoe groot uw inzet voor ons is. 2 korintiers 7: 6-12
HIerboven staat geschreven

"U had verdriet op een manier die God wilde" "verdriet dat God geeft leidt tot inkeer die men nooit berouwt en tot redding, verdriet dat de wereld geeft leidt alleen tot de dood. Zie nu zelf waartoe uw verdriet dat God gegeven heeft, uiteindelijk heeft geleid."


pff dat is nogal wat.

Vanaf december zit ik overspannen thuis.. gister had ik een paniekaanval. Vreselijk! Ik heb heel veel verdriet van deze situatie, dat ik thuis zit, en niet gewoon de dingen kan doen die normaal zijn.

Nu lazen we gisteren, en dit raakte mij zo; "u had verdriet op een manier die God wilde!"
wil God dat ik zo verdrietig ben? ik denk niet dat God het leuk vind wanneer ik verdrietig ben, maar anderzijds het leidt mij wel tot inkeer, ik kom steeds dichterbij Hem en ben meer en meer met Hem bezig, en dat wil ik ook graag. Ik leer om dingen niet te doen, om nee te zeggen en om voor God te gaan staan.
Ik weet ook dat ik bij God alleen mijn redding kan vinden! hij is mijn Heer.. mijn Verlosser.

Hoe nu verder? tja ik weet het niet zo goed, ik vertrouw op de Here!
Ik verwacht dat Hij mij beter maakt! mij geneest!
wat is de weg die Hij wil dat ik gaan zal? dat is wat mij bezighoudt..
Telkens weer vol verwondering in gebed gaan, praten met God, wat wilt U dat ik doen zal?
Ja Here U weet precies hoe ik zijn moet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een bericht achterlaat, helemaal fijn wanneer je je naam achterlaat.