dinsdag 7 september 2010

wat vind jij echt leuk?

na een flevofestival,een heerlijke regenachtige week kamperen en nog een paar daagjes met manlief naar een hotelletje is de vakantie voor manlief echt voorbij.
En begint voor mij het herstellen weer (van burnout/overspannen zijn)
zo kom ik weer op mijn lijstje met dingen die altijd nog eens wil doen.
Dit lijstje ben ik begonnen omdat ik vaak niet weet wat ik nou echt leuk vind..
ik ben/was het zo ontzettend kwijt wat ik leuk vind. Ik wist het echt niet meer.
ergens las ik wanneer je een lijstje maakt met dingen die je leuk toe lijken (realistisch of niet maakt niet uit) je op deze manier weer kan leren om leuke dingen te doen. maar ook te leren wat je leuk vind.. vandaar!
Nu begint het wel iets terug te komen, maar nog steeds vind ik het moeilijk als het om werk gaat.. wat kan ik straks (wanneer ik weer beter ben) gaan doen. Maar vooral ook de vraag waar kan ik God tot eer zijn, of waar wil Hij mij hebben.
Hoe kom je daar achter?
 
Nu eerst mijn (in willekeurige volgorde) "50 wensen lijst".
  1. Gods stem verstaan
  2. gebarentaal leren
  3. mama worden - zelf kinderen krijgen
  4. dat mijn broer (uit Canada) hier op bezoek komt
  5. naar mijn broer toe
  6. gitaar leren spelen
  7. op een boerderij wonen.
  8. vriendinnen met wie ik kan bidden
  9. meubels (ver)maken
  10. dieren'parkje' hebben (geit-ezel-etc..)
  11. teksten uit de bijbel kennen
  12. picknicken                                 heb ik afgelopen vrijdag gedaan, het was heerlijk!
  13. lachen blij zijn
  14. genieten
  15. een eigen zwembad
  16. sportief zijn
  17. trekker rijden
  18. tuinieren (en het begrijpen)
  19. groot verkleedfeest geven
  20. een nest jonge katten hebben
  21. reunie met middelbare school
  22. op vakantie naar griekenland
  23. op vakantie naar Israel
  24. koffie/vrouwen ochtenden organiseren
  25. werken binnen schooltijden
  26. meehelpen/onderdeeltje zijn van dat iemand tot geloof mag komen
  27. mozaieken leren..
  28. piano hebben en leren spelen

zoals je ziet ben ik nog lang niet bij de 50, ik kan nog niet zoveel bedenken.. maar het maakt me ook weer creatiever in het denken.
En blij wanneer ik iets gedaan heb en ik het ook nog echt leuk vond (zoals de picknick!)
het zijn misschien wat vreemde dingen.. maar dingen die me leuk toe lijken.
Misschien geen hele gekke vreemde grote dingen.. (of toch wel ;))
maar ik hoop dat ik weer de weg mag vinden waar ik mag genieten van het leven en mag doen met leven waarvoor het bedoeld is.

4 opmerkingen:

  1. Soms heb je daarbij handvaten nodig is mijn ervaring, ik bedoel als je niet meer weet wat je leuk vindt. Hier zijn veel dingen die ik erg leuk vind om te doen. Vooral handwerken, borduren, naaien, machine breien, Kamerplanten houden bakken af en toe. Puzzelen,cryptogrammen, sudoku. Lezen, Genieten van muziek of andere radio programma's. Wandelen. Fietsen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik kom altijd tijd te kort maar dan moet je keuze's maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, jouw wensenlijstje vind ik heel herkenbaar. Ik deel er wel een paar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kom je daarachter? Bid en werk! Gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. soms voelt het alsof ik midden op de oceaan rond dobber, geen idee links rechts (of uberhaubt wat links of rechts is te weten) welke kant ik op kan. En natuurlijk bid ik daarvoor. En ik wil graag stappen zetten.. maar echt waar .. gewoon doen, ik wil het zo graag maar ik weet het echt niet..

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achterlaat, helemaal fijn wanneer je je naam achterlaat.