vrijdag 1 oktober 2010

wat een ander niet opvalt

Wanneer je zelf geen kinderen kunt krijgen hoor je sommige dingen met een ander oor..
hier een aantal:
  • "tja jullie hebben 2 motoren.. tja wij kiezen voor kinderen"
  • in de winkel, waar we door een defect product onze naam moeten doorgeven: " hoe heet u? dat is een bijzondere naam... maar snel kleine van ****tjes maken he.., wat een leuke naam, vooral bij kleine van **tjes.."
  • "oh ja maar jullie hebben 3 slaapkamers, nou die komen vast gauw vol!"
  • de schoondochter van oma (onze tante dus) komt vertellen aan oma dat ze een kindje verwachten.. (zij is net zo oud als ons) ze verteld aan oma: "nu komen de 'zoalsklei'kindjes ook vast snel"
  • Het is gewoon zo als je getrouwd bent, dan kunnen er best meteen kinderen komen, je hebt er toch ook de leeftijd voor"
  • "een eigen kind, ja echt een eigen kind voelt zoooooooo anders.."
stuk voor stuk dingen die je naast je neer moet leggen..
Wat met veel moeite soms ook wel gaat.. soms heb je er dagen last van.
Bij alles kan ik reageren "wij kunnen geen kinderen krijgen"
Soms doe ik dat; maar mensen schrikken zo, het is net of je ze ik-weet-niet-wat aandoet.
En dan voelen ze zich zo schuldig, en zoals meestal wordt de situatie dan snel omgedraaid, " sorry sorry.. dat wisten we echt niet hoor, oh ik vind het zo erg.."
mijn reactie:

"ja ik vind het ook heel erg.."

3 opmerkingen:

  1. Wat een ander niet opvalt, maar wat zo'n pijn doet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel pijnlijk. Wij hebben 1 kind gekregen en konden niet meer krijgen, hoe vaak ik dan ook niet te horen kreeg: hij wordt lekker verwend e.d
    Net of ik er wat aan kon doen dat hij maar alleen was. Dan dacht ik ook altijd, laat ze maar kletsen ze weten niet wat ze zeggen. Maar het is zo pijnlijk. Sterkte meis..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, zo herkenbaar.
    Ik stond een keer als verkoopster in een winkel, en we hadden net babykleertjes binnengekregen.
    Toen er een klant kwam en die zei"o wat schattig je zou er zo een kind voor nemen.
    Ik kon toen echt mijn mond niet houden en ga als antwoord, kinderen neem je niet,die krijg je.
    En ik ben al 5 jaar aan het wachten.
    Ze wist niet wat ze moest zeggen.
    Mensen kunnen je zo'n pijn doen, soms heel onbewust.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achterlaat, helemaal fijn wanneer je je naam achterlaat.