vrijdag 6 augustus 2010

Herinneringen en een korte broek!

Mijn lieve mama kon alles maken wat zij wilde. Van tas tot jas, tot de meest fantastische dingen.
(geen idee wat ze niet kon maken..) ze had ook alle diploma's van coupeuse en weet ik wat al..
Ik heb een boek van haar met prachtige werken van haar school.. Fantastisch!

Toen zij overleed kreeg ik 1 van haar naaimachines. Ik had daar altijd ruzie mee, de naalden braken mij altijd af, en het gaf een hoop emotie mee, want hij was uieindelijk wel van mijn lieve mama geweest.
En ik mocht als kind haar vaak helpen, op een proeflapje, maar het idee was er.
ik kreeg ooit eens een eigen kindernaaimachine (die hier op de zolder staat..ik kan het niet wegdoen..) maar eigenlijk was het niks, mijn lieve mama kon er niet mee uit de voeten en dan kon ik maar beter op die van haar naaien. heel voorzichtig!

Op mijn 14e/15e maakte ik zelf wel eens een broek, van een stofje dat mijn lieve mama over had.
Een makkelijke broek met elastiek, geen knopen, geen rits. Meestal zat hij niet zo goed, maar vond ik het leuk voor 1 of 2 keer.

15 jaar was ik toen ze stierf..


In januari/februari heb ik een nieuwe naaimachine gekocht, een simpele (goedkope) singer 4210 (van Jisk) en hij is geweldig, ik kan eindelijk weer naaien!
Ik maakte een 2 tasjes;


en deze week maakte ik mijn korte broek..
Natuurlijk (helaas) ben ik niet helemaal tevreden, maar als ik bedenk dat het voor de eerste keer is.. dan ben ik toch wel tevreden.. Ik pas hem. Hij is niet perfect, maar ach dat geeft ook niet.
op de volgende heb ik de pijpen nog aangepast (zat beter)


Toch wel fijn, dat ik zoveel van mijn mama heb meegekregen.
Maandag zou ze jarig zijn...
Haar houd ik dan maar als voorbeeld voor alle kunst en naaiwerkjes die ik nog wil gaan maken..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een bericht achterlaat, helemaal fijn wanneer je je naam achterlaat.