dinsdag 27 juli 2010

Kom tot inkeer

Kom tot inkeer
Kom tot inkeer
wat wil God in mijn leven??
Soms heb ik het idee dat ik het echt niet weet.
Soms wil je zo graag weten waarom dingen zo zijn zoals ze zijn.
Zo ook nu in de tijd dat ik thuis zit. Wat is Gods doel?
Wil God dat ik ander werk ga doen? of juist niet?
moet ik een andere weg inslaan?
Of anders er mee omgaan?

In de afgelopen week (of 2) lees ik keer op keer de tekst; "De tijd is aangebroken, het koninkrijk God is nabij; kom tot inkeer en hecht geloof aan dit goede nieuws." (marc 1: 15)
Deze tekst staat dan in Marcus maar ik lees het steeds weer, alles wat ik lees... er staat Kom tot inkeer!
Deze tekst geeft het in zijn geheel goed weer.
De tijd is aangebroken..
(je bent stilgezet, de tijd is aangebroken)
Het koninkrijk God is nabij;
(je bent gedoopt in Mijn naam, Ik ben en wil heel dicht bij je zijn, en de tijd komt spoedig dat Ik terug kom!)
kom tot inkeer
(keer je tot Mij, houdt je bezig met Mij, laat het oude achter je)
en hecht geloof aan dit goede nieuws
(geloof Mij, hecht je aan Mij, Ik ben je einde, jou doel, het goede nieuws!)
Als ik het terug lees dan denk ik, ja God heeft echt een plan met mij, Hij heeft een plek voor mij.
Soms (misschien ook wel vaak :() ben ik het zelf die Gods stem tegenhoudt.
Dan wil ik niet iets anders als werk doen, dan ben ik bang voor de onzekerheid. Dan ben ik bang om het op te geven.. terwijl ik ook weet dat God mijn leven is, en ik dan niet eens weet wat ik dan vervelend vind om op te geven, bedoel ik weet dat het met God beter is!

Here ik bid tot U,
mijn Koning, mijn Vader, mijn God, mijn Verlosser!
Maak mij nieuw!
Kneed mij,
naar Uw wil,
ook als het wel eens pijn doet, zoals deze tijd,
U weet precies hoe ik zijn moet!
Ik hou van U!
Neem mijn leven in Uw hand!
amen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een bericht achterlaat, helemaal fijn wanneer je je naam achterlaat.